Miért volt szükség több angoltanárra egy tanéven belül?- kérdezték a szülők a szülői értekezleten
Kedves 7.-es osztályfőnökök!
Eljutott hozzám a hír, hogy az első szülői értekezleten több kérdés ill. kifogás felmerült a 7.-es csoportbontással kapcsolatban. Erre szeretnék -bár egy kicsit megkésve- reflektálni.
A 7. évfolyamon 2-2 osztályt bontottunk 3 különböző szintű csoportra, egyrészt mert kevés az angoltanár, és ilyen módon 10 tanítási órát tudtunk spórolni, másrészt az erőteljesebb differenciálás a gyerekeknek is jót tesz, a hasonló szinten levő gyerekekkel könnyebb haladni. Ezt az eddigi tapasztalatok is igazolják. A két szintre bontás soha nem volt 7.-8.-ban jó megoldás, mert mindig van egy erős középréteg, akiket középen ketté kellett osztani, pedig alig volt köztük különbség.
Az a döntés, hogy 3 tanár fogja tanítani a gyerekeket, Unit-onként váltva egymást, azért született meg, mert Horváth Gellért kollégánk, egyébként nem találkozna az osztálya tanulóival, csak azokkal, akiket egy bizonyos csoportban tanít. Teljes egységben és egyetértésben hoztuk meg ezt a döntést, és bízunk benne, hogy működőképes is lesz.
Minden Unit 30 órányi tanítást igényel. Ezalatt a gyerekek több részjegyből 4 nagy jegyet gyűjtenek össze: egy piros jegyet a témazáróra, egy zöld jegyet a nyelvtani tesztekre, egy fekete jegyet a szódolgozatokra és egy kék jegyet a memoriterekre. Az órai munkára és a lecke ill. házifeladat hiányra kapható plusszokat és mínuszokat minden egység végén zárjuk, és semmit nem visznek át a másik tanárhoz.
Remélem a tájékoztatás kielégítő és megnyugtató mindenki számára. Amennyiben további kérdéseitek vannak keressetek meg bátran!
Üdvözlettel: Borbély Rita